بررسی پیشنهاد راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن در شورای عالی آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: درباره راه اندازی مدارس تخصصی قرآن  مباحثی مطرح و قرار شد پیشنهادی آماده و در کمیسیون برنامه درسی شورای عالی آموزش و پرورش مطرح و تصویب شود.

 یوسف نوری در حاشیه پنجاه و نهمین نشست کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور درباره خروجی این نشست اظهار کرد: یکی از زیرمجموعه های شورای عالی قرآن، این کمیسیون است که هدف آن ترویج فرهنگ قرآن در جامعه مورد هدف آموزش و پرورش است، جامعه مورد هدف نیز دانش آموزان و همچنین دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی هستند.

وی افزود: طرح های زیادی ارائه و اقداماتی در این خصوص در دست انجام است که از جمله آنها می‌توان به طرح ملی اتقان (طرح آموزش و توانمندسازی معلمان ابتدایی در حوزه قرآن) اشاره کرد که هدف آن توانمندسازی فرهنگیان در پایه اول ابتدایی است، این طرح در پنج استان آغاز شده و به تدریج به سایر استان‌ها تعمیم می یابد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه توانمندسازی معلمان باعث موفقیت در کار آنهاست، گفت: طرح پیشنهادی دیگر ما این بود که دارالقرآن‌ها در قالب یک طرح مشترک با موسسات قرآنی فعال شوند که به تصویب رسید. همچنین طرح دیگر استفاده از ظرفیت فضاهای در اختیار از جمله دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان است تا به هدف پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور و سه میلیون حافظ قرآن در آموزش و پرورش برسیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان هم باید در مهارت‌آموزی قرآن و معارف اسلامی به دانشجومعلمان و جذب سرآمدان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان اقداماتی را انجام دهد.

نوری درباره جذب معلمان قرآن از حوزه های علمیه و دارالقرآن ها گفت: جذب تابع مقررات است و سازمان اداری استخدامی آن را تعیین می‌کند.

سند تحول بنیادین